Yunanistan Tasarruf İçin Kanal Kapatıyor

Yunanistan’da, mali krizle mücadele temelinde, devlet harcamalarının azaltılması amacıyla kamu kuruluşlarında başlatılan yeniden yapılanma çerçevesinde, devlet radyo-televizyonu ERT’nin en   eski kanalı ERT1′in kapatılması kararlaştırıldı.

 
Hükümet Sözcüsü İlias Mosiyalos, devlete ait kitle iletişim araçlarının   yeniden yapılandırılması planı çerçeveside ayrıca, ERT1 ile birlikte Sine/Spor   televizyonunun da kapatılacağını, “radyotileorasi” dergisinin yayınına son   verileceğini ve radyo istayonlarının da birleştirileceğini açıkladı.
 

Bu çerçevede, bölgesel yayın yapan 19 radyo istasyonunun birleştirilerek   bunların sayısının 9′a indirileceğini, ülke çapındaki 20 vericiden 15′nin de   iptal edileceğini açıklayan Mosiyalos, ülke dışına yayın yapan ERT World’un ise   yayınına devam edeceğini bildirdi.

 

Mosiyalos, bu arada, NET TV ile kuzey Yunanistan bölgesinde yayın yapan   ERT3′ün konumlarının ise yükseltileceğini belirttiği açıklamasında, kapatılan, ya   da birleştirilen kurumlardaki personelin de NET TV ile ERT3′e kaydırılacağını   belirtti.

 
Kapatılan televizyon ve radyolara ait arsa ve binaların gelir sağlayacak   şekilde değerlendirileceğini belirten Mosiyalos, hükümetin, bu uygulamasıyla 2012   yılında 8,3 milyon Avro tasarruf etmeyi amaçladığını belirtti.
 

Mosiyalos, bunun yanısıra, ERT’nin kar yapan bir kuruluş haline gelerek   devlete vergi ödemesi için, hisselerinin de azaltılması yönüne gidileceğini   söyledi.
 

Bu arada, hükümetin devlete ait toplu iletişim araçılarında yapmayı   planladığı değişiklikler, Yunan basın kuruluşları ve muhalefet partileri   tarafından tepkiyle karşılandı.

 
Yunanistan Yazarlar Federasyonu’ndan (POESY) yapılan açaklamada, basın   çalışanlarının hükümetin ERT’de yapmayı planladığı bu değişikliklere karşı olduğu   belirtilerek, “Hükümetin ERT ile ilgili önlemlerinin, toplu işten çıkarılmalara   ve ucuz işçiliğe yol açarak, kamuya ait serveti kar amaçlı özel çıkarlara tahsis   ettiği” ifade edildi.
 

Ana muhalefet yeni Demokrasi Partisi (ND) açıklamasında, hükümetin,   ERT’de yapacağını açıkladığı değişikliklerin tam olarak neler olduğunun   anlaşılmadığını belirtirken, Yunanistan Komünist Partisi (KKE) ise, “sözde   bağımsız bir radyo televizyon istediğini söyleyen hükümetin, aslında halkın   haklarını doğrama stratejisini ve keyfi tutumunu daha iyi uygulayabilmek için,   ERT’yi en reaktif bir duruma getirmeyi amaçladığını” iddia etti.

Add a Comment

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD

Önceki yazıyı okuyun:
Asya borsaları haftanın ilk gününden zararda

Almanya'nın ortak tahvil çıkarılmayacağını söylemesinin ardından Fed'in piyasaları sakinleştirmekte yetersiz kalması, Asya borsalarını aşağı çekti

Kapat